2014-09-26

Keeping Busy 2

Innan vi startade företag och jag började leka reklamare hade vi ett riktigt sommarlov i Skåne. Eftersom jag varken hade jobb eller uppdrag och Eva-Lotta lika gärna kan jobba därifrån som från Stockholm, var vi i Borrby från mitten av juni till strax före skolstarten. Och det var ju inte precis fel år att vara långledig på sommaren...

Två månader är en lång tid att vara i sommarstugan, även om (och ibland i synnerhet när) det är 25-30 grader varmt och strålande solsken. Men jag passade på att läsa, förmodligen mer än jag nånsin gjort tidigare. Före sommaren utmanade Eva-Lotta mig och E på BOTNS Bingo: Vi fick varsin bricka med 25 rutor med bokattribut och skulle försöka få så många rader som möjligt. Min såg ut så här:


Jag började lite försiktigt med att pricka av "Reread something" (Happiness™ av Will Ferguson) och "By a small press" (Ryssland: en europeisk civilisationshistoria av Kristian Gerner) och de låg ju inte på samma rad hur man än vänder och vrider på det, så jag tänkte att det nog inte skulle bli så många bingon. Men som jag tidigare konstaterat här så är jag hobby-periodare, och jag blev förstås besatt av att pricka av så många som möjligt. Och med Inger Christensens Alfabet som sista kryss så fyllde jag brickan. Vilket förstås också hjälpte mig att klara årets Goodreads-utmaning långt före utsatt tid.

Och när vi inte låg och läste så var vi på stranden,


grävde upp potatis,


och låg i hängmattan.


(Fast där läste vi förstås också.)

Inga kommentarer: